Overheid in Zeeland

Gemeente Sluis (Zeeland)

Statistieken gemeente Sluis

Oppervlakte: 30.843 ha.
Aantal zetels: 19
Aantal inwoners (actueel): 23.525
Bewonersaantal mei 2018: 23.525
Aantal inwoners januari 2017: 23.658
Aantal inwoners maart 2016: 23.713
Aantal inwoners december 2015: 23.651
Aantal inwoners maart 2015: 23.725
Aantal inwoners mei 2014: 23.801
januari 2014: 23.795
november 2013: 23.811
augustus 2013: 23.853
mei 2013: 23.876
2012: 23.983
Aantal inwoners jan 2010: 24.089
Aantal inwoners jan 2009: 24.156
Bevolking jan 2008: 24.238
Inwonersaantal 2007: 24.325
Inwonersaantal 2006: 24.357
Inwonersaantal 2005: 24.605
Inwonersaantal 2004: 24.596

Contact gemeente Sluis

Nieuwstraat 22, 4501 BD OOSTBURG (Postbus 27, 4500 AA OOSTBURG)
Tel 140117
E-mail: info@gemeentesluis.nl
Website: www.gemeentesluis.nl

+ meer informatie (aantal zetels en ranking)

Gemeenteraadsverkiezingen

Politieke partij

2014

2010

2006

2002

CDA

4

3

3

5

Nieuw Gemeentebelang ¹

3

3

-

-

VVD

3

3

2

-

Dorpsbelangen en Toerisme

3

2

4

3

PvdA

2

3

4

4

Lijst Babijn

2

2

-

-

SP

1

-

-

-

D66

1

1

-

-

Helder Zeeuws

-

2

-

-

Gemeentebelangen ¹

-

-

2

-

Nieuw West ¹

-

-

4

3

VVD/Gemeentebelangen

-

-

-

4

Aantal zetels gemeenteraad

19

19

19

19

 

Ranking langstzittende raadsleden
PvdA, Dhr. Robert Evers: 15 jaarVVD, Dhr. Philip Thomaes: 8 jaarSP, Dhr. Rudy Eversdijk: 4 jaarLijst Babijn, Mevr. Lia Flikweert: 4 jaarNieuw Gemeentebelang, Dhr. Frank Gijsel: 4 jaarCDA, Dhr. Sjaak Quaak: 2 jaarGroenLinks, Dhr. Jack Puyenbroek: 6 maanden Dorpsbelangen en Toerisme, Dhr. Arnold Scheppers: 6 maanden

Pagina 1 van 3 (29 resultaten)

Dhr. Conny Almekinders

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2014-)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Conny Almekinders (VVD) 205 voorkeurstemmen.Aanverwant:2010 - 2014Dhr. Conny Almekinders, Wethouder, VVD, gemeente Sluis

Dhr. François Babijn

Functie: WethouderPolitiek: Lijst Babijn
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: april 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Sociale Zaken, Sport, Landelijk gebied / Water / Natuur, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Mobiliteit, Verkeer en Vervoer, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Babijn heeft in zijn portefeuille: Kustbeheer en waterbeheer, Verkeer en vervoer, mobiliteit, BOSAZ, GRP, Duurzaamheid (Grondstoffen, milieu en afvalinzameling), Sociaal domein (Wmo-zorg-volksgezondheid) en Sport.

François Babijn is de 3e locoburgemeester.

Dhr. Ranco Bogaard

Functie: RaadslidPolitiek: Nieuw Gemeentebelang
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Paul Claeijs

Functie: GriffierIn dienst sinds: juni 2003 (15 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Paul Claeijs is raadsgriffier van de gemeenteraad in Sluis. De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad van Sluis en de raadscommissies. Paul Claeijs is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.

Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2001 tot 2003 is Paul Claeijs werkzaam bij de voormalige gemeente Sluis-Aardenburg.

Dhr. Michaël Coppens

Functie: Projectmanager/-leiderIn dienst sinds: februari 2010 (8 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: BurgerzakenWerkzaamheden bij de Overheid:
Michaël Coppens is projectleider KCC (Klant Contact Centrum / publieksbalie en burgerzaken) bij de gemeente Sluis.

Dhr. Ronald de Croock

Functie: RaadslidPolitiek: CDA
Coalitie, aantal zetels: 4
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Mevr. Patricia de Croock

Functie: HoofdafdelingIn dienst sinds: mei 2009 (9 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: BurgerzakenToelichting: Programmamanager Dienstverlening.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2009 tot 2017 is Patricia de Croock afdelingshoofd Publiekszaken bij de gemeente Sluis.

Mevr. Samira de Kievit-Minnaert

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: december 2014 (3 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris is algemeen directeur van de ambtelijke organisatie en de eerste adviseur van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders. Daarnaast geeft Samira de Kievit-Minnaert als gemeentesecretaris leiding aan de ambtenaren en is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de gemeentelijke organisatie in Sluis.

Dhr. Kevin de Nooijer

Functie: RaadslidPolitiek: Dorpsbelangen en Toerisme
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Raoul du Fossé

Functie: RaadslidPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2018 (6 maanden in dienst)