Overheid in Zeeland

Gemeente Vlissingen (Zeeland)

Pagina 1 van 5 (44 resultaten)

Mevr. Joanna Weijermans

Functie: RaadslidPolitiek: PSR - Partij Souburg-Ritthem
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: juni 2018 (1 jaar, 10 maanden in dienst)

Mevr. Floor Vermeulen

Functie: Griffier
Werkzaamheden bij de Overheid:
Floor Vermeulen is raadsgriffier van de gemeenteraad in Vlissingen.

De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad en de raadscommissies. Floor Vermeulen is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.

Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad.

Dhr. Sjaak Vermeulen

Functie: RaadslidPolitiek: PSR - Partij Souburg-Ritthem
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2014 (6 jaar, 11 dagen in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Sjaak Vermeulen (Partij Souburg-Ritthem) 270 voorkeurstemmen.

Mevr. Els Verhage

Functie: WethouderPolitiek: GroenLinks
Coalitie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: juni 2018 (1 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: Openbare werken, Beheer / Onderhoud, Welzijn, OnderwijsToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Els Verhage heeft in haar portefeuille: Volksgezondheid, Welzijn, Wijkgericht werken, Armoedebeleid, Schuldhulpverlening, (Passend) onderwijs, Onderwijsachterstandenbeleid en kinderopvang, Openbare ruimte en beheer sportvelden, Havenbeheer, Strand en Dierenwelzijn.

Els Verhage is de 4e locoburgemeester.

Mevr. Ilona Vekemans

Functie: BeleidsmedewerkerIn dienst sinds: januari 2013 (7 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: Sociale Zaken, WelzijnWerkzaamheden bij de Overheid:
Ilona Vekemans is beleidsmedewerker Sociaal Beleid bij de gemeente Vlissingen.
Aanverwant:2003 - 2012Mevr. Ilona Vekemans, Hoofdafdeling, Provincie Zeeland1999 - 2002Mevr. Ilona Vekemans, Hoofdafdeling, gemeente Reimerswaal

Dhr. Kris van Wezel

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter 50PLUS (2018-)
Coalitie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2018 (2 jaar, 10 dagen in dienst)

Dhr. Martin van Vliet

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: december 2014 (5 jaar, 3 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college. De gemeentesecretaris vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W Vlissingen.Werkzaamheden bij de Overheid:
Martin van Vliet is bestuurslid bij de Vereniging van Gemeentesecretarissen (VGS).
       
Van mei 2014 tot februari 2015 was Martin van Vliet waarnemend gemeentesecretaris.

Dhr. Holger van Heek

Functie: RaadslidPolitiek: LPV - Lokale Partij Vlissingen
Coalitie, aantal zetels: 5
In dienst sinds: maart 2018 (2 jaar, 10 dagen in dienst)

Dhr. Albert van der Giessen

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter VVD (2014-)
Politiek leider VVD
Lijsttrekker VVD (2014, 2018)
Oppositie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2014 (6 jaar, 11 dagen in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Albert van der Giessen (VVD) 615 voorkeurstemmen.Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Albert van der Giessen 618 voorkeurstemmen.

Dhr. Bas van den Tillaar

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: april 2016 (3 jaar, 11 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Bedrijfsvoering, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Juridische zaken, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Bas van den Tillaar (CDA) heeft in zijn portefeuille: Handhaving en Veiligheid, Algemeen bestuur, Communicatie, Internationaal beleid (stedenband Ambon), Horecabeleid, Juridische zaken, Wettelijke taken burgerzaken (Wet op Nederlanderschap, Kieswet, Paspoortwet, reglement rijbewijzen op grond van Wegenverkeerswet, Wet op lijkbezorging, adviezen geslachtsnaamwijziging), Basisregistratie Personen, Dienstverlening, Informatisering en Automatisering, Personeel en organisatie en Strategische agenda.

Bestuursperiode 2016-2018
Bas van den Tillaar (CDA) heeft in zijn portefeuille: Handhaving & Veiligheid, Algemeen bestuur, Communicatie en citymarketing, Internationaal beleid, Horecabeleid, Juridische zaken, Wettelijke taken burgerzaken (Wet op Nederlanderschap, Kieswet, Paspoortwet, reglement rijbewijzen op grond van Wegenverkeerswet, Wet op de lijkbezorging, adviezen geslachtsnaamwijziging), Taken Basisregistratie personen (BRP), Dienstverlening, Informatisering en Automatisering, Personeel en organisatie. Bas van den Tillaar stuurt het project 'Marinierskazerne' aan.